söndag 20 december 2015

H.U.D.V.Å.R.D.S.R.U.T.I.N. (under hösten/vintern)

Nu när det börjar bli kallt ute så fukkar min hud upp totalt. Blir torr runt hela munnen och speciellt på läpparna. Riktigt ofräscht. De produkter som hjälpt mig otroligt mycket nu är dessa skönheter!

Det här är även ordningen jag använder produkterna i.

Det första jag gör är att på helt otvättad hy på morgonen så tar jag denna produkt från Garnier och tar bort alla orenheter i ansiktet. Just den jag har är för torr hy, vilket passar mig.
Jag använder den både på morgonen och på kvällen.
Använder denna flitigt varje dag. 


Next step är denna skönhet också från Garnier. Den använder jag för att få bort ytligare orenheter och som även skrubbar ansiktet på ett lätt och mjukt sätt. Alltså det är inga hårda pigga som skrapar upp din hy, utan de är mjuka och snälla.
Den använder jag bara på kvällen. Ca 4/5 gg i veckan. 

Efter att jag använt mig av de två första produkterna ovanför så går jag in med denna kokosoljan från "Kung Markatta" som jag lägger på det torraste ställerna i ansiktet. (som för tillfället är runt munnen och på näsan) Behövs väldigt lite av denna produkt då den är fet att jobba med.
Använder mig av denna varje morgon och varje kväll. 

Den sista produkten men absolut inte den minsta, använder jag efter alla andra produkter, alltså sist.
Det jag gör med den här är att jag lägger den i hela mitt ansikte, från pannan ner till halsen.
Låter den sjunka in ordentligt i huden innan jag går på med lte till över de allra torraste ställena i ansiktet.
Använder även denna varje morgon och varje kväll. 

2 kommentarer:

  1. Varför duger inte lypsyl eller läppstift?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är väl upp till var och en vad man vill använda sig av? Alla är och tycker olika.

      Radera